pátek 7. srpna 2020

Graffiti vs. Mural art

 Z mého laického pohledu je to skoro stejné. Malba na zeď. Vlastně i fresky jsou obrazy na zdi. Rozdíl je v technice, kterou vznikají. A pro mě je zásadní líbí-nelíbí. Vůbec se mi nelíbí graffiti tam, kde nemá co dělat. Na domech, na dřevěných dveřích, na zdech, v metru, ve vlacích. Občas člověk vidí docela pěkný obraz v podchodech, ale proč má jiný "umělec" potřebu přes to nastříkat různé klikiháky?  








Toto by měl být mural. Je to docela pěkný obraz v Praze u stanice metra Vltavská.  I když...

...pro mě je nejhezčí mural (jasně, v roce 2012, kdy jsem fotila, jsem nevěděla, že nějaký mural existuje)  tento obraz
Téma 29:         Graffiti
 

4 komentáře:

  1. Jituško, naprosto souhlasím. I mně se některé grafity líbí a nechápu, proč má někdo potřebu je ničit. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné... tak grafitti je spíš opravdu jen takové hranaté, ostré, industriální. Muraly jsou nádherně propracované jemné obrazy...

    OdpovědětVymazat
  3. Některé graffiti je opravdu pěkné.I já o takových u nás vím a chystám se je do výzvy vyfotit.Ale vadí mně to přesně jako tobě,pokud se někde něco opraví a hned tam musí někdo nastříkat většinou jenom nějaké čáry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten obraz na Vltavské má datování 2019-2020. Jsem zvědavá, jak dlouho to vydrží nezničené.

      Vymazat