úterý 7. září 2021

Narodila se nám vnučka



Dokonce jsem jí mohla něco ušít, což jsem udělala s radostí. Deka cca 95x140 cm. Ze zadní strany jsem dala minky. Do zavinovačky jsem ušila peřinku z peří - podařilo se mi v létě krásně vyprat a usušit jeden starší polštář. Na bryndáčky jsem použila ústřižky froté, které mi ještě zbyly, když jsem šila na starší děti. Ještě jsem šila hnízdo, ale nějak jsem ho zapomněla vyfotit :-(, 








 

15 komentářů:

  1. Jituško, gratuluji a krásné tvoření. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, taky jsem šila hnízdečka když se narodila vnučka... prosím tě, jak pereš péřové polštáře? Já to zkoušela a za prvé se mi rozpadl sypek a za druhé peří se zdrclo do takových chumlů, takže nakonec skončilo peří v kompostu a sypek v popelnici. Mám tu spoustu starších péřových polštářů a nechce se mi je vyhazovat, manžel ty nové z dutého vlákna nechce, tak mne napadlo, že bych mu z těch vypraných udělala dva pořádné polštáře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, péřové polštářky peru normálně v automat. pračce a suším v sušičce. A ok,jsou krásně nadýchal. Lenka
      www.babilenka.cz

      Vymazat
    2. No, prala jsem na 30, normální program, jemnější prostředek - na jemné prádlo. Sypek nebyl až tak starý. Ten polštář nebyl klasicky velký, ale jen 60x60cm. Velké bych asi do pračky nenacpala, ty dávám do čistírny peří. Mám blizko jednu vyzkoušenou.Ty malé tam naopak nechtěli jednotlivě, jen s něčím dalším. Ty cucky -slepené hlavně při ždímání-se ti nejspíš nerozpadly při sušení. Sušila jsem položené na sušáku "na průvanu" (ne na přímém slunci!) asi 2 dny a pořád naklepávala a otáčela (třeba 20x za den), aby se ty chumle rozpadly - a když jsem je nahmatala, tak jsem je jako rozdrobila, aby to líp uschlo.

      Vymazat
    3. No jo, já sušičku nemám. Ale kolegyně v ní suší i péřové bundy a bez problémů.

      Vymazat
    4. Taky nemám sušičku, suším buď venku na zahradě nebo doma na půdě. Dcera jí sice má, ale zas jelikož její partner je alergik a oni péřové polštáře nemají, nechci jí tím zamořovat sušičku.

      Vymazat
    5. Do čistírny peří mi berou jen polštáře které nejsou moc staré. Už jsem takhle dávala párkrát čistit a dvakrát mi je vrátili zpátky právě proto, že jsou moc staré. Mám program praní s párou na péřové bundy, ale když jsem tam dala ten polštář tak šel do kompostu. Tak to zkusím na normální jemné praní a uvidím.

      Vymazat
    6. S praním s párou nemám vůbec zkušenost.

      Vymazat
  3. Jitko, gratuluji! Šití pro mimi mám nejradši. Máš to všechno moc hezký, malé přeju hodně zdraví a samou radost z ní. Zdravím Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Lenko, byly holky první noc doma a dcera hlásila, že vše OK (hlavně že má dost mléka😍).

      Vymazat
  4. Jituš,gratuluji k narození vnučky.
    Ušila jsi krásné věci.Vnučka se bude mít,má šikovnou babičku a ta pro ni užije spousty hezkých věcí.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, i moje velká gratulace k narození vnučky. Připravila jsi pro ni moc pěknou výbavičku. M.

    OdpovědětVymazat
  6. Zdravím a gratuluji. Koukám na tu krásu, moc hezké.
    Přeji hezké dny. J

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, gratuluji k narození vnučky, ať vám všem dělá samou radost.
    Hezky tvoříš. D.

    OdpovědětVymazat
  8. Blahopřeji k narození vnučky, jsou to krásné věci. A motiv blogu je také výborný. ☺

    OdpovědětVymazat